Apenheul - Reisverslag uit Shimla, India van Kit - WaarBenJij.nu Apenheul - Reisverslag uit Shimla, India van Kit - WaarBenJij.nu

Apenheul

Door: Kit Weissman

Blijf op de hoogte en volg Kit

01 Oktober 2004 | India, Shimla

01 oktober 2004

De dag na een wandeling neem ik altijd een rustdag. Dan schrijf ik over wat er is gebeurd en tank ik bij. Ik doe m'n was en slenter, als ik zin heb, een beetje door de stad. Vandaag is het vrijdag en ik heb een afspraak met m'n zus op het 'net'. Net als ik klaar ben met de was hoor ik luid gebonk op het dak. Het gaat richting m'n raam en ik haast me om m'n raam te sluiten. Voor je het weet heb je een aap in je kamer en, hoe lief ik ze ook vind, daar heb ik geen zin in. Ik kijk naar buiten en zie de enorme boom buiten wild bewegen. Ongetwijfeld door een aap, maar ik zie hem niet. Iets in de boom beweegt en ik zie dat het geen rhesus makaak is, die je hier overal ziet, maar een zilverkleurige Langur. Ik had er gisteren al eentje in het bos gezien en wist niet welke soort het was tot ik het vanmiddag op het internet zijn prachtige apen met een zwart gezicht en een halflange zilverkleurige vacht. De aap zit half verscholen, maar wanneer ik met m'n cameraterugkom zit hij op zo'n zes meter van mijn raam. Wat een geluk! Het is een mannetje, iets minder dan een meter groot en minstens een kilo of vijftien zwaar. Hij is prachtig! De dikke takken van de boom buigen diep door wanneer hij opeens de benen neemt. Ik ben vervult van deze ontmoeting. Wat een prachtige start van de dag!
Ik sla ontbijt over en ga naar het postkantoor om wat brieven te posten om daarna thee te gaan drinken op m'n vaste stekkie. Maar het is al tijd voor internet en ik zie het bericht van Lil daf hed vandaag niet gaat lukken online te zijn. Jammer, volgende week dan maar weer.
Dus toch maar thee drinken. Dan terug naar het hotel, ik heb zin om in de zon te zitten.
Wat schetst mijn verbazing als de rest van de middag Langur apen en Rhesus Makaken vlak langs me heen lopen op het terras. Sommige zijn dapper genoeg om op twee meter afstand van me te gaan zitten en anderen lopen of rennen vlak langs m'n hoofd op de richel. Het is nauwelijks meer dan dertig cm afstand! Terwijl ik dit schrijf zijn twee Langur apen aan het spelen op het terras en een derde kijkt toe terwijl eentje acrobatise buitelingen maakt en.... ben zo terug .... mijn broek greep die even verderop te drogen hangt. Gelukkig gaat hij er niet mee aan de haal, maar ik zal duidelijk een nieuwe plaats moeten vinden om mijn kleding te drogen. Zo, ik stop met schrijven en ga op mijn gemak van de zonsondergang en de speelse apen genieten. Morgen weer een dag!

  • 07 Oktober 2004 - 07:20

    Miranda Lageman:

    Hoi Kittekat,

    Ik heb nu maar eens de tijd genomen om al je verhalen te lezen en foto's te bekijken. Wat heb je al veel meegemaakt en gezien, en veel mensen ontmoet! Tja, daar gaat het dus allemaal om. Ik snap nu een beetje waarom je uit ons koude landje bent vertrokken. Dit is 10x leuker om te doen dan OC zijn, toch! Hi, Hi.
    Hier gaat alles, na wat roerige tijden, weer zo zijn gangetje. Nou geniet er van. Ik blijf je volgen.

    Dikke kus van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Shimla

Drie jaar en zes dagen snuffelen

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

de tien dagen grens ...

27 Maart 2007

eigenweissman³

26 Februari 2007

toen het leven nog niet zwaar was ....

12 Februari 2007

Een andere wereld

09 Februari 2007

op naar meer
Kit

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 159453

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 30 April 2012

Stilte in de storm

10 Oktober 2011 - 29 April 2012

Het leven is een groot festival!

30 April 2010 - 29 April 2011

Het nodige geluk

30 November 2007 - 10 April 2009

Pilgrim zonder doel

16 Juni 2004 - 22 Juni 2007

Drie jaar en zes dagen snuffelen

Landen bezocht: