Belgie - Reisverslag uit New Delhi, India van Kit - WaarBenJij.nu Belgie - Reisverslag uit New Delhi, India van Kit - WaarBenJij.nu

Belgie

Door: Kit Weissman

Blijf op de hoogte en volg Kit

27 Mei 2005 | India, New Delhi

27 mei 2005

Ze is op weg terug naar Belgie. Voor de derde en hopelijk niet de laatste keer neem ik afscheid van Gudrun. Maar deze keer voelt het anders. Waren we voorheen wel eens meer dan 2300 km van elkaar verwijderd, we waren telkens binnen dezelfde grenzen. Hooguit een paar dagen treinen van elkaar vandaan en zo behoorde een snel bezoek nog steeds tot de mogelijkheden. Even treinen is nu niet meer aan de orde. Vliegverkeer en visa staan er binnenkort tussen. Ja ja, ze is terug naar Belgie. Het moment waar weinigen nog in geloofden is dan toch gekomen.
Ruim drie maanden lang heeft ze mijn flauwe grappen en vreemde trekken voor lief genomen. Heb ik haar uit haar slaap gehouden met mijn audio vertaling van mijn dromen. En nog altijd was het allemaal ok.

Het afscheid voelt deze keer anders omdat we nu weten dat we elkaar voorlopig niet zullen zien. Op z'n minst een half jaar niet en ik denk eerlijk gezegd dat het wel langer zal duren dan dat. Op zich niet eens zo dramatisch, we zijn niet getrouwd, geen geliefden, maar ondertussen (meen ik) wel goede vrienden. Onder de invloed van onze maandelijkse overgevoeligheid biggelen dikke tranen langs onze wangen wanneer we elkaar in de armen sluiten. "Wat een tutjes zijn we toch he?", roep ik haar achterna wanneer de de bus inklimt. Maar ik zeg het uit stoerheid. Een poging om een lach te krijgen i.p.v. tranen. Ik voel me eigenlijk helemaal niet zo stoer.
Met haar verdwijnt een stuk India en Nepal wat niet meer terugkomt. De lege plek die ze achterlaat in mijn hart zal niet gemakkelijk op te vullen zijn. Ze neemt haar stralende lach, haar vrolijkheid en mijn kans om ongelimiteerd over mannenkonten en rattengezichten te roddelen met zich mee. "Tot snel!!", roepen we, "daaaaaaagggg!"

• 28 Mei 2005 - 18:18

De Muyter:

dank wat u alles voor gudrun heb betekend. Hopelijk leren wij u ook kennen.
    Nog een goede reis

• 07 Juni 2005 - 13:50

Huppelgeit:

Lieve meid,
    ge moogt er zeker van zijn dat het plezier om met jou te reizen geheel aan mijn kant was. Ik heb er ongelooflijk van genoten en ik mis nu al jouw guitige lach. Plus, met wie moet ik nu over die mannenkonten uitwijden?

Dikke knuf