Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Kit - WaarBenJij.nu Nepal - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Kit - WaarBenJij.nu

Nepal

Door: Kit Weissman

Blijf op de hoogte en volg Kit

05 Maart 2005 | Nepal, Pokhara

5 maart 2005

Ok, ok er is in de tussentijd veel gebeurd en jullie hebben nog een aantal verhalen van me tegoed. Zo ben ik nog een paar dagen in Varinassi geweest en zit ondertussen al weer bijna een week in Nepal.
Wat ontzettend jammer, Carolien, Corretje en Eerk, dat ik jullie nu misloop. Mijn visum van India was op en ik heb hier in Nepal nog een paar dingen af te handelen. Zoals een paar trekkings en enkele spullen die ik nog in Kathmandu moet ophalen. Ik hoop jullie binnenkort ergens anders te kunnen ontmoeten!!

Ja, ja, aanstaande maandag willen Gudrun en ik de Jomson trek gaan doen. Het betekend dat we naar het verste punt vliegen en dan teruglopen naar Pokhara. Het weer is doorgaans prachtig, dus ik weet zeker dat we zullen gaan genieten!

Er zullen bij jullie wel berichten in de kranten staan over de precaire situatie waarin Nepal zich momenteel bevindt. De koning heeft de macht voor de komende drie jaar naar zich toegetrokken en daarmee het democratisch proces volledig stilgezet. Toch lijkt het een goede ontwikkeling voor Nepal. De mensen hier hopen dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren. Ik hoop het ook voor hen. Er zijn niet veel toeristen hier, zeker niet zoveel als er zouden zijn zonder de politieke problemen. De burgers hebben er onder te lijden, in een land dat als voornaamste inkomsten het toerisme heeft.

De dag dat wij in Nepal aankwamen was er nog geen transport beschikbaar. Maar, Gudrun en ik hebben ongelooflijk goed kharma, en de dag erna kwam alles weer op gang en nu gaat alles weer gladjes. Voor zolang het duurt natuurlijk. Wij hebben sowieso geluk, toeristen treft het lang niet zo hard als de autochtonen. Wij komen er wel als het echt moet. Maar goed, tot op heden gaat het ons voor de wind. En met ons geluk blijft het zo.

Tot snel maar weer, heel veel liefs aan jullie allemaal! En bedankt voor alle lieve mails en reakties.

xxxx Kit

  • 19 April 2005 - 10:30

    Oom Fred:

    Hoi Kitty,
    Gaat alles goed met je je vader en moeder zitten op dit moment in Egypte te zonnen.
    Groetjes Fred en Corrien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Drie jaar en zes dagen snuffelen

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

de tien dagen grens ...

27 Maart 2007

eigenweissman³

26 Februari 2007

toen het leven nog niet zwaar was ....

12 Februari 2007

Een andere wereld

09 Februari 2007

op naar meer
Kit

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 159341

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 30 April 2012

Stilte in de storm

10 Oktober 2011 - 29 April 2012

Het leven is een groot festival!

30 April 2010 - 29 April 2011

Het nodige geluk

30 November 2007 - 10 April 2009

Pilgrim zonder doel

16 Juni 2004 - 22 Juni 2007

Drie jaar en zes dagen snuffelen

Landen bezocht: