overzicht in vogelvlucht - Reisverslag uit Pololem, India van Kit - WaarBenJij.nu overzicht in vogelvlucht - Reisverslag uit Pololem, India van Kit - WaarBenJij.nu

overzicht in vogelvlucht

Door: Kit Weissman

Blijf op de hoogte en volg Kit

10 December 2004 | India, Pololem

10 december 2004

Ik ben een tijdje uit de lucht geweest. De reden: in Goa is er of geen internet in de wijde omgeving te vinden met usb outlet (die ik nodig heb om teksten en foto's op het net te zetten, of je hebt breedband internet ketens waar de computers beschermt zijn tegen elke vorm van gebruik behalve internet. Hier in Palolem heb ik voor het eerst in lange tijd weer alle middelen. Maar nu zit ik tussen twee fijne medetoeristen waarvan de rechter zit te neurien met hard gesnuif er tussen door, en de linker zit te vloeken. Waarom weet ik niet. Echt concentreren op mijn verhaal is wat lastig. Maar ik zal mijn best doen.

Er is een hoop gebeurd in de afgelopen maand. Ten eerste zijn mijn ouders hier op vakantie geweest. Een bezoek met hoogtepunten als de krabbendans van mijn moeder, het natte toiletbezoek van Willem (Yvonne en Willem zijn vrienden van mijn ouders), vreemde nachtelijke ontmoeting met een Indiase muis, het bezoek aan een tempel met een ondergronds 'labyrinth', de viservaringen van mijn vader en Willem, Yvonnes (buikdans), het bezoek aan de markt van Anjuna, de taxi zonder sleutel en de heerlijke en vooral gezellige diners aan het strand en in het hotel. De details van deze hoogtepunten staan in mijn dagboek en zijn op aanvraag verkrijgbaar.
Wel kan ik zeggen dat we veel van Goa hebben gezien en dat India het viertal goed is bevallen.

Na Varca, waar het hotel van mijn ouders was, toch weer terug naar Colva. Eric en Gudrun waren op dat moment onderweg naar Goa, alhoewel Gudrun het via een omweg deed. Dus in Colva de mails afwachten. Eric kwam op 1 december aan en Gudrun liet het nog een beetje in het midden. Ze is momenteel op reis met een vriendin van haar en zo te horen doen ze wat toeristische toeristen doen: heel veel reizen en zien in zo weinig mogelijk dagen.
Maar voordat Eric arriveerde ontmoette ik op de 28e nog even Becky en Stuard. Een Australische en een Engelsman die ik al twee keer eerder ben tegengekomen. Bij de lezing van Robina en onderweg naar Dalhousie. Nu de derde keer, dus daar moest op gegeten en gedronken worden. We besloten op het strand naar geschikt restaurant te zoeken en zagen dat het daar wel heel ongewoon druk was. Wat bleek, The International Filmfestival van Goa had zich die avond naar Colva begeven met een z.g. mobile cinema. Ze vertoonden Dhoom, helaas, die had ik al gezien.
Pas op vrijdag ontmoet ik Eric in Old Goa om bij een grote happening rondom de heilige patroon van Goa: Francisco Xavier te zijn. Al eerder was ik met mijn moeder, Yvonne en Willem een kijkje wezen nemen in Old Goa. Ook toen hebben we hem van een afstand kunnen zien. (Het betreft de gemumificeerde overblijfselen van de heiligverklaarde man.) Maar nu konden we hem dan van dichtbij bewonderen. Samen met nog een tienduizend Goanen. Allemaal in hun allermooiste kleding en uiteraard met voldoende voedsel bij zich om de hele dag te kunnen blijven picknicken.

De zondag erop zijn Eric en ik vertrokken richting Palolem. Hij vanuit Vacator en ik vanuit Colva. Daar aangekomen lukte het me om in 15 minuten een geweldige hut vlak aan het strand te bemachtigen. En daar zitten we nu dus. Te genieten. Ik heb nog nooit zoveel palmbomen op een strand gezien. Ik snap best waarom zoveel mensen hier willen verblijven. Jammer genoeg waren we allebei een beetje ziekjes, dus veel verder dan wat zonnen en rondhangen zijn we niet gekomen. Op een dagje fietsten na, maar zelfs toen hebben we een pauze van ongeveer 4 uur genomen. Afijn, dat is het zo'n beetje voor nu. Aan iedereen die de afgelopen maand een mail heeft gestuurd en nog geen antwoord heeft ontvangen: het komt eraan!! Bedankt voor al jullie mails en reakties op de site. Het is fantastisch om te weten dat jullie over mijn schouder meekijken. En ik ben jullie zeker niet vergeten.

Binnenkort plaats ik weer stukken uit mijn dagboek voor de liefhebber. Oh en dankzij mijn ouders ben ik weer in het bezit van een geweldige camera! Ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden. Tot de volgende keer maar weer!

  • 10 December 2004 - 10:27

    Roelien Rehl:

    Lieve Kit,

    Ik ben blij dat alles goed met je gaat. Ik geniet erg van je meestal zeer humoristische reacties op dingen die je meemaakt. Hou vol en blijf genieten.

    Liefs, Roelien

  • 10 December 2004 - 11:31

    Max & Luigi:

    Heee Kit,

    Ben je ook nog blij, nu je weet dat wij ook over jou schouder meekijken..?? hahaha
    Nou mop...super.. om al die ervaringen en gebeurtenissen van jou te volgen.
    Heel veel plezier toegewenst van ons.

    Groetjes,
    Max & Luigi

  • 10 December 2004 - 14:48

    Linda:

    Hoi Kit,
    Ik vroeg me al af of alles goed met je was, omdat we een tijds niets meer hadden gehoord. zo te lezen gaat het hartstikke goed met je. Fijn. Leuk dt je ouders en vrienden langs kwamen. Geniet van al het moois.

    groetjes, Linda

  • 12 December 2004 - 11:54

    Femke:

    Hoi Kit!
    Vanaf vrijdag a.s. kunnen we naar elkaar zwaaien! als jij tenminste een beetje meer doorjakkert naar het zuiden, wat ik zo even niet zie gebeuren.
    Hoop ook dat je een leuk strandfeestje met gezellige mensen vindt met oud&nieuw!
    veel plezier,
    groetjes femke

  • 13 December 2004 - 08:04

    Giti Bán:

    hoi lieve kit,
    wat leuk dat je ouder op bezoek waren. tenminste kan ik het me voorstellen dat het leuk is al je voor zo lang weggaat.
    verder -misschien snap je het- kan ik een aantal verhalen van je niet mer volgen. je komt zo veel mensen tegen, dat ik ze niet meer kan plaasten in je leventje. steeds benijd ik je weer voor je durf en voor alles wat je daarvoor terug krijgt. nu zit ik bijvoorbeeld achter mijn bureau, buiten is het rond 0 graden en de verwarming doet op het aps momenteel niet. en dan schrijf je over de palmbomen en zo, en dan dank ik, ja misschien heeft kit het beste deel gekozen....
    (ik ben overigens wel tevreden, maar soms mag dit toch?...)
    je foto's probeer ik altijd te bekijken, wana tdat geeft vaak aan dat je in zo een andere wereld zit.
    Lieve Kit, ik wens je al het goede. Er is bijna kerst.

  • 14 December 2004 - 13:09

    Jessica:

    Hoi Kitje,
    Blij weer van je te horen: alles gaat dus gelukkig goed met je.
    Ik ben ook heel benieuwd of en, zo ja, hoe je de Kerst gaat vieren.
    Geniet van al het moois in de wereld!
    Liefs, Jessica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pololem

Drie jaar en zes dagen snuffelen

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

de tien dagen grens ...

27 Maart 2007

eigenweissman³

26 Februari 2007

toen het leven nog niet zwaar was ....

12 Februari 2007

Een andere wereld

09 Februari 2007

op naar meer
Kit

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 159293

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 30 April 2012

Stilte in de storm

10 Oktober 2011 - 29 April 2012

Het leven is een groot festival!

30 April 2010 - 29 April 2011

Het nodige geluk

30 November 2007 - 10 April 2009

Pilgrim zonder doel

16 Juni 2004 - 22 Juni 2007

Drie jaar en zes dagen snuffelen

Landen bezocht: