rustig aan - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kit - WaarBenJij.nu rustig aan - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kit - WaarBenJij.nu

rustig aan

Door: Kit Weissman

Blijf op de hoogte en volg Kit

22 September 2006 | Thailand, Chiang Mai

22 september 2006

Het laatste bericht was een wat technische uiteenzetting van de situatie hier. Ik kreeg berichten sommigen van jullie graag willen weten hoe het nu met mij gaat. Nou, hier gaat 'ie' dan.

Met mij gaat het heel erg goed!

Tja, ik kan het niet anders zeggen... Ik heb een luizeleventje hier in Chiang Mai en geniet er volop van. Een van de tekenen dat ik het volop uitbuit is dat ik zo verschrikkelijk weinig van me heb laten horen de laatste tijd. Naast het lesgeven, wat ik overigens hartstikke leuk vind, ga ik veel uit. Ontmoet vrienden overdag en 's avonds. We zoeken elkaar hier echt op, zonder familie en vaste vriendenkring heb je het nodig. Paul, mijn beste vriend hier, is net klaar met het schrijven van zijn eerste boek en ik probeer hem te helpen met het redigeren ervan. Het is echt een goed boek en ik ben hartstikke trots op hem.

Zelf ben ik ook weer even in de pen geklommen en heb een aantal van de eerder beloofde verhalen op deze site gezet. Een enkele dateert van bijna een jaar terug, en die kan je dus vinden wanneer je op "alle berichten" klikt. De titels zijn:
- wie oh wie
- ver heen
- visa versa
- bezoek
- het kan verkeren
- Songkran
- Pattaya tours & travels
Ze kunnen niet tippen aan Paul's literatuur maar geven hopelijk een beeld van mijn leven hier.

Dan tot slot nog de laatste berichten omtrent de coup. Thailand is deze dagen net zo vredig als het voorheen was. Er zijn soldaten en tanks en Chiang Mai gesignaleerd op woensdag, maar ik heb geen van beiden gezien de afgelopen dagen. Een ding is zeker, ze zijn er niet om onrusten tegen te gaan, want onrusten zijn er niet. De koning heeft zijn zegen over de coup uitgesproken en hij is in dit geval echt de spreekbuis van het volk. Over twee weken zal de nieuwe premier worden benoemd en nieuwe verkiezingen zullen over ongeveer een jaar plaatsvinden.

De coup heeft een negatieve weerslag op de waarde van de Baht gehad, maar wereldwijd zijn de verwachtingen dat dat weer snel zal bijtrekken. Het is in ieder geval niet ongunstig voor ons hier op dit moment. En buiten dat hopen we dat nu de nieuwe plannen omtrent de visa zullen worden uit- of afgesteld. De nieuwe plannen houden namelijk in dat je hier slechts drie maanden achtereen kon blijven en dan drie maanden buiten Thailand moet vertoeven. Voor veel expats die hier voor onbepaalde tijd op een toeristen visum wonen komt dit nieuws als donderslag bij heldere hemel. Het komt hen heel erg slecht uit. Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat zij achter de coup zitten.....

  • 28 September 2006 - 16:16

    Carolien:

    Ik heb even bijgelezen... goed om te horen dat je gewoon lekker leeft op je avontuur. Geniet meissie! Knuffel uit Amsterdam!

  • 11 Oktober 2006 - 12:47

    Carola:

    Hihi ik kon je site vinden!
    Ik vlieg morgen naar Chang Mai, vertrek om 12.00 uur uit Yagoon. Hoop je te ZIEN.

    Liefs en tot snel

  • 02 November 2006 - 08:51

    Samantha Krens:

    Hoi Kitty,
    Gelukkig gaat alles goed met je, en beleef je heel wat avonturen. Ik zit je verhalen dan ook altijd met veel bewondering te lezen. Nu heb ik per ongeluk de verkeerde site aan geklikt en ben ik uit je mailbox gehaald. Wil jij mij weer toevoegen want ik vind het leuk om te lezen wat je doet en mee maakt en hoe het met je gaat ons e-mail adres is d.s.d@hccnet.nl.
    Nog veel plezier verder en pas goed op je zelf.
    Groetjes Dick,Domenica en Samantha

  • 12 November 2006 - 15:18

    Ria Verdu:

    Wat ziet je website er toch geweldig uit, Kitty. De kleuren 'springen' mij aan alle kanten tegemoet. Je boeiende verhalen completeren het... om over de foto's maar niet te spreken. Die zonsondergang vind ik erg mooi. Ik geniet mee!
    Toi,toi, Ria

  • 30 December 2006 - 11:20

    Nanne:

    Binnenkort een wat langer bericht, maar wilde je in ieder geval een fantastisch nieuwjaar wensen met een heleboel onvergetelijke momenten (wat met al je avonturen geen probleem zal zijn)

    Liefs Nanne

  • 08 Januari 2007 - 10:28

    Annette:

    Ha Kit,
    Gelukkkig nieuw jaar. (shit... Nanne is me voor!!) Dat jij en Paul maar mooie dingen mogen beleven in 2007. Met mij gaat alles ok en ik ga van de zomer naar Mexico (jeeehh). Ik benieuwd naar je volgende verhaal!!
    Liefs vu Amsterdam, Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Drie jaar en zes dagen snuffelen

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

de tien dagen grens ...

27 Maart 2007

eigenweissman³

26 Februari 2007

toen het leven nog niet zwaar was ....

12 Februari 2007

Een andere wereld

09 Februari 2007

op naar meer
Kit

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 159325

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 30 April 2012

Stilte in de storm

10 Oktober 2011 - 29 April 2012

Het leven is een groot festival!

30 April 2010 - 29 April 2011

Het nodige geluk

30 November 2007 - 10 April 2009

Pilgrim zonder doel

16 Juni 2004 - 22 Juni 2007

Drie jaar en zes dagen snuffelen

Landen bezocht: