update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kit - WaarBenJij.nu update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kit - WaarBenJij.nu

update

Door: Kit Weissman

Blijf op de hoogte en volg Kit

30 Juni 2006 | Thailand, Bangkok

Hallo lieverds, hoog tijd voor een teken van leven dacht ik zo....

De afgelopen vier maanden ben ik thuis geraakt in Chiang Mai. Ik geef Engelse les aan Koreaanse studenten en krijg sinds kort Thaise les van iemand die graag Nederlands wil leren. Door allerlei omstandigheden heb ik nog weinig vooruitgang geboekt, maar dat gaat de komende weken veranderen.
De afgelopen drie, vier weken zijn sowieso een beetje vreemd geweest. Had ik het eerder druk met lesgeven; opeens vielen twee van mijn dagelijke lessen uit en opeens had ik teveel tijd en een minimaal budget. Ondanks de zeeen van tijd kon ik mezelf er niet toe zetten om mijn achterstallige mail weg te werken. Wanneer ik gefrustreerd ben raak ik bijzonder passief en sluit me af. Sorry daarvoor. Ik weet dat enkelen van jullie zich een beetje zorgen maakten omdat ik zo lang niets van me had laten horen.
Aan het eind van vorige week is qua werk weer alles op zijn pootjes terecht gekomen. Ik heb er twee nieuwe studenten bij en twee oude willen de draad ook binnenkort weer gaan oppakken. Het betekend dat ik niet alleen het heel druk ga krijgen (op sommige dagen zal ik 9 uur les moeten geven), maar ook dat ik kan gaan sparen voor de reizen die ik van plan ben aan het eind van dit jaar te gaan maken. Daar vertel ik binnenkort wel weer wat meer over.

Ondertussen is 16 juni gekomen en gegaan en ben ik dus alweer twee jaar weg uit Nederland. Geen feestje deze keer, ik was de datum eerlijk gezegd straal vergeten. Misschien ook wel omdat het reisgevoel nu even op de achtergrond is geraakt.

Maar de afgelopen week heb ik een uitstapje gemaakt naar Bangkok. Twee vriendinnen van me uitgezwaaid en heb ik voor gids gespeeld voor Jon, een vriend van me met wie ik iets meer dan een jaar geleden in India en Nepal heb samen gereisd. Het was fantastisch hem weer te zien en de tijd in Bangkok was geweldig. We hebben een hoop gezien en gedaan en vanochtend heb ik hem op de trein naar Cambodia gezet. Maar hij heeft beloofd te proberen binnenkort op doorreis of tijdens de terugreis nog een langs te komen. Ik hoop het van harte.
Ik ben een beetje jaloers op hem vandaag, ik zou dolgraag met hem mee zijn gegaan op deze treinreis. Maar ik zal nog een paar maanden moeten wachten. Het is sowieso iets dat ik graag wil doen, dus dat is iets om naar uit te kijken. Maar het reisgevoel was weer even terug!

Nu ik weer wat peper in mijn donder heb, heb ik me vast voorgenomen om terug in Chiang Mai de achterstallige mail weg te werken. Dus ik hoop binnenkort iedereen weer even een persoonlijk bericht te sturen. Tot dan hoop ik dat jullie genieten van het prachtige weer in Nederland en van de zomerfeesten daar. Ik mis ze niet, ik heb mijn eigen feesten hier, maar dat betekend niet dat ik niet aan jullie denk.

Heel veel liefs, en tot snel. Kitje

  • 30 Juni 2006 - 10:10

    Femke:

    Hoi Kit, goed om van je te horen. Hopelijk blijven je studenten komen, zodat je weer leuke dingen kunt doen. 2 jaar alweer! wat een tijd! En een Thai die NL wil leren??? weet je zeker dat er niet meer achter zit haha.
    Ik ga ook weer reizen! Ik vertrek eind januari en heb mijn vluchten geboekt tot mei, dan waarschijnlijk aug weer terug. heerlijk!

    Fijne tijd weer, en succes met de Thaise lessen,

    groetjes femke

  • 30 Juni 2006 - 10:27

    Saskia Janson:

    Hoi Kit, blij te horen hoe het met je gaat. Fijn dat je weer wat energie hebt gekregen. Ga vanaf sept. eindelijk afstuderen, joepie! Oh en die 2 jaar, die voelt vooral lang !!! Er is een zomerhit "Lief klein konijntje had een vliegje op zijn neus". Die is speciaal van mij voor jou. Doe-oeg!

  • 30 Juni 2006 - 10:32

    Giti Bán:

    hoi kit,
    wat goed om weer even wat van je te horen. het is inderdaad een tijd geleden!
    hier gaat alles naar wens, 'westerse drukte'-noem ik het maar, maar wel gezond en daar ben ik dankbaar voor.
    mijn oudste dochter + haar man gaan de hele maand juli naar thailand. en mijn jongste met haar man in november,
    Op de valreep nog de vraag of je nog wat aanbevelingen voor hen hebt?
    als je kans ziet om te schrijven, dan hoor ik graag je tips.
    lieve groet,
    giti

  • 30 Juni 2006 - 11:13

    Miranda Lageman:

    He kanjer,

    Goed om weer iets van je te horen. Tja, iedereen geraakt wel eens in een dipje, maar jou kennende kom je daar ook wel weer snel overheen. Ik moet nog een weekje en dan ga ik lekker met vakantie, weer op naar de koeienstront en de weidse blikken vanaf een boerderij in Duitsland.

    Liefs,
    Miranda

  • 30 Juni 2006 - 13:34

    Linda De Gooijer:

    Hoi Kit,
    Fijn dat het goed met je gaat en dat je weer van je laat horen. Tjee is het al 2 jaar geleden? Wat een lange tijd. Je hebt een spannend bestaan. Geniet er van. Veel liefs.

  • 06 Juli 2006 - 10:14

    Nienke Stuiver:

    Hoi Kit, elke keer weer fantastisch om je belevenissen te lezen, tjeezus dat het alweer 2 jaar geleden is dat je vertrokken bent! Ik weet het nog als de dag van vandaag.... Zien we je ooit nog terug? Jammer dat je binnenkort niet naar Cambodja kan komen..., ik ga nl. van 23-7 tot 6-8 een reis begeleiden voor Djoser! (Verheug me erop, zie er ook tegenop Silke 2 weken te moeten missen!)Dikke kus! Nienke

  • 08 Juli 2006 - 10:04

    Ria Verdu:

    ik heb weer genoten van dit bericht Kitty

    PS: het is niet de bedoeling dat je mijn mail beantwoordt! je hebt het druk genoeg....

  • 25 Juli 2006 - 13:14

    Carola:

    Ik heb plannen eind september... Is dat handig. Mail je snel.

    Liefs uit heerlijk warm Amsterdam

  • 01 Augustus 2006 - 17:52

    Frederike:

    hoi kit, te lang niets laten horen maar hoor regelmatig van carool hoe het met je is. wat een heerlijk leventje heb je daar, geniet ervan!
    veel liefs en een nat kussie van guus! (bijna 1)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Drie jaar en zes dagen snuffelen

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

de tien dagen grens ...

27 Maart 2007

eigenweissman³

26 Februari 2007

toen het leven nog niet zwaar was ....

12 Februari 2007

Een andere wereld

09 Februari 2007

op naar meer
Kit

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 159302

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 30 April 2012

Stilte in de storm

10 Oktober 2011 - 29 April 2012

Het leven is een groot festival!

30 April 2010 - 29 April 2011

Het nodige geluk

30 November 2007 - 10 April 2009

Pilgrim zonder doel

16 Juni 2004 - 22 Juni 2007

Drie jaar en zes dagen snuffelen

Landen bezocht: