les - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kit - WaarBenJij.nu les - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Kit - WaarBenJij.nu

les

Door: Kit Weissman

Blijf op de hoogte en volg Kit

16 Juni 2006 | Thailand, Chiang Mai

16 juni 2006

Het is eindelijk weer vrijdag! Ik kan niet zeggen dat de week lang heeft geduurd. En, zoals altijd is door de week mijn nieuwe geval van verliefdheid weer ietsjes weggesleten. Totdat ik James vanavond weer zie kan ik het allemaal koel beredeneren. Ik had zowaar een plan voor vandaag, maar helaas is er niet zo heel erg veel van terechtgekomen.

Om acht uur 's ochtends belt Mr. Moon op. Mr. Moon is de eigenaar van het Koreaanse guesthouse bij wie ik eerder in huis heb gewoond en voor wie ik nu website voor aan het maken ben. Hij vraagt of ik foto's kan komen nemen van de condomeniums. Ik haast me niet, het programma Miracles staat op en ik wil het graag af zien. Om kwart voor negen ben ik bij Misone en raak niet langzaam, maar wel zeker doordrenkt van mijn eigen zweet. Het is, ondanks het vroege uur al heet en de luchtvochtigheid schat ik rond de 500%. Kan dat?
Het zweet druppelt langs mijn wangen terwijl ik foto's probeer te nemen. Omdat alles zo klam is, is het lastig te zien of de foto's wel scherp zijn. Plus, mijn geduld is met deze hitte ver te zoeken. Nu maar hopen dat ik betere foto's heb dan de vorige keer.

Terug bij Misone kijk ik toe terwijl Mr. Moon mijn tijd achter de computer vertikt. Ik maak de tijd vol met het overtikken van enkele teksten die ik van hem heb gekregen op mijn pocket pc. Later zie ik dat het de teksten zijn die hij net zelf heeft zitten tikken. Ik heb dit werk dus voor niets gedaan. Balen natuurlijk. Komt Mijo ook nog eens over mijn schouder hangen. Als ik ergens een hekel aan heb! Ik vertel haar van het bericht dat ik vanochtend van Ben kreeg; hij heeft gisteren tevergeefs op haar zitten te wachten bij het clubhouse.

Om elf uur heb ik les met Dana. Ik moet haar wakker maken wanneer ik bij haar thuis aankom, maar de les is goed. We doen de woordjestest en ik kijk het verhaal na wat ze heeft geschreven. Ze gaat met sprongen vooruit. Echt leuk om te merken!
Ik ga naar M&D Mansion waar ik nu net een maand woon. Ik wil graag mijn kamer omruilen voor een wat lichtere kamer en zometeen zal ik horen of dat inderdaad kan. De kamer is niet vrijgekomen en een andere kamer die ik te zien krijg is niet erg aantrekkelijk. Nog een maandje in dezelfde kamer dus.
Ik eet bij een Thais vegetarisch restaurant dat ik eerder vorige week langs de weg heb gezien. Het eten is er goed. Leuk, heb ik weer een vaste stek erbij. Terug bij Misone klim ik achter de computer om even flink wat werk te verzetten. Maar nog geen vijf minuten nadat ik ben begonnen komt Mijo weer over de leuning hangen. Ze vraagt of ze een momentje van de computer gebruik mag maken en laat me vervolgens een kwartier wachten. Ik pak mijn spullen en loop kwaad de deur uit. Ik kan momenteel niets van haar hebben. Ik ga terug naar huis waar ik tv kijk en me klaar maak om uit te gaan.

Ik schrijf in mijn dagboek in Riverside tot ik zie dat Mijo heeft gebeld. Ik loop naar buiten om terug te bellen, maar ze neemt niet op. Wanneer ik terugloop zie ik dat James aan de tafel achter me zit. Ik ga even langs om gedag te zeggen en het valt me op dat hij een vreemd snorretje heeft laten staan. Hij houdt me aan de praat terwijl zijn vriendin aanschuift. Ik doe de gebruikelijke begroetingen en vraag James hoe laat hij optreedt, maar krijg geen duidelijk antwoord. Ik ga terug naar mijn tafel en probeer nogmaals Mijo aan de lijn te krijgen. Onderweg glimlach ik naar James die teruglacht. Ik voel me vreemd genoeg erg opgelucht u dat ik van zijn vriendin weet. Ik kan nu weer relaxen bij Riverside. Een last valt van mijn schouders. Mijo arriveert tien minuten later en we hebben een hartstikke leuke avond. Ze vertelt me dat ze Sila gaat schrijven en later terwijl we noedels eten vertelt ze over oogcontact met hem. Het is maar goed dat ze binnenkort vertrekt, anders zou ze vast weer verliefd op hem worden. Mijn favoriete kok is er helaas niet. Dus wat flirten betreft was het een verloren avond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Drie jaar en zes dagen snuffelen

Recente Reisverslagen:

24 April 2007

de tien dagen grens ...

27 Maart 2007

eigenweissman³

26 Februari 2007

toen het leven nog niet zwaar was ....

12 Februari 2007

Een andere wereld

09 Februari 2007

op naar meer
Kit

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 159285

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 30 April 2012

Stilte in de storm

10 Oktober 2011 - 29 April 2012

Het leven is een groot festival!

30 April 2010 - 29 April 2011

Het nodige geluk

30 November 2007 - 10 April 2009

Pilgrim zonder doel

16 Juni 2004 - 22 Juni 2007

Drie jaar en zes dagen snuffelen

Landen bezocht: