festival hoppen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kit - WaarBenJij.nu festival hoppen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Kit - WaarBenJij.nu

festival hoppen

Door: Kit

Blijf op de hoogte en volg Kit

30 November 2011 | Thailand, Kanchanaburi

Na twee maanden ben ik erachter: deze keer staat mijn reis in het teken van festivals. Er zijn ergere dingen te bedenken, die ik nu even niet zal noemen. Kortom, mijn leven op dit moment is een groot feest .... uhh festival.
Van de Fireball en Red Dragon festivals in Nong Khai, naar Loi Kratong in Mae Sot en Sukhotai, het noedel(!) festival in Kamphaeng Phet en nu het River Kwai festival in Kanchanaburi, geef de Thai een kans en ze zullen wel een aanleiding vinden om een groot festival op te zetten. En ze zijn er zeker de mensen niet naar om een kans aan zich voorbij te laten gaan om met familie en vrienden heel veel lekkers te eten en nog meer te drinken. Gezellig is het zeker!

Op dit moment zit ik dus in Kanchanaburi. Dat was niet volgens mijn -feitelijk niet bestaande- planning maar het blijkt een bijzonder goede zet te zijn geweest. Na twee nachten aan de rivier (River Kwai) overnacht te hebben -en daar was ik al enthousiast over- ben ik vandaag verhuisd naar een kamer OP de rivier, d.w.z. op een raft op de rivier. Een soort van woonboot dus. Zelden wordt ik zo gelukkig van onderdak als wanneer het op het water is en er een gammele loopbrug naartoe leidt. Vanaf mijn "balkon", vlonder is misschien een beter woord, kan ik niet alleen mijn voeten in het heldere rivierwater laten bungelen en van de zonsondergang genieten, maar het is ook nog eens de perfecte plek om de stukken dagboek die ik de afgelopen maanden heb geschreven op deze website te zetten en foto's te uploaden. Dat alles staat de komende week te gebeuren.

Weet ondertussen dat het mij bijzonder goed gaat, ik met volle teugen geniet en in mijn hoofd jullie allemaal al minstens tien mails of brieven heb geschreven die alleen nog naar papier of binaire codes vertaald moeten worden.

Heel veel liefs en binnenkort dus meer! Kit


  • 30 November 2011 - 14:08

    Miranda Lageman:

    Ha die Kit,

    Leuk weer iets van je te horen/lezen, en dat het je goed gaat c.q. dat je geniet.
    Hier ook alles kitssss ;-)

    Dikke knuffels,
    Miranda

  • 30 November 2011 - 15:25

    Michiel:

    Hoi Kit,

    Wat een toeval dat je dit bericht plaatst, zat net vanmorgen te denken dat ik al lang niets meer had gehoord van je. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ben zeer benieuwd naar je belevenissen! Ook nu weer aan het fietsen?

    Lees het binnenkort wel, veel plezier!

    Michiel

  • 30 November 2011 - 21:15

    Carola:

    Wat een heerlijk plan festival hoppen. Zelfs ik word er vrolijk van. Misschien tzt je caravan ruilen voor een woonboot :-) Genieten daar!

    Liefs van ons,
    Carola

  • 30 November 2011 - 21:32

    Lilian Lucas:

    Hi Kit,

    Leuk weer iets te lezen over je wederwaardigheden. Je ziet ik had een voorspellende geest toen ik je de laatste keer dat we elkaar zagen zei mocht het niet lukken elkaar nog te zien voordat je weer weggaat dan doen we het wel via de mail. Ha ha, weliswaar niet "in the flesh" maar wel dicht bij het hart en nooit uit het oog.
    Zo te lezen ook weer een mooi reisdoel gevonden, dat geeft de bezigheden nog meer inhoud.
    Hier gaat het zo zijn gangetje. Heb nog deze week je mams gesproken, ze heeft geen zin in verjaardag vieren, (alvast gefeliciteerd met morgen), dat schijnt besmettelijk te zijn, Tom had ook al geen zin in een feestje dit jaar. Nu hebben we afgesproken binnenkort samen iets heel leuks te gaan doen, daar hebben we beiden veel zin in, je moeder heeft het deze komende maand minder druk dus dan is dat niet het lange baan gebeuren. Kijk er erg naar uit.
    Met de feestdagen voor de deur is het gek dat de temperatuur niet dat gevoel geeft van winter. Vandaag was een strakke blauwe lucht met zon, weinig wind en eigenlijk best aangenaam. Ben benieuwd hoe de rest van het jaar gaat verlopen qua weer.
    Nu lieverd, dikke kus van ons (tuurlijk van Tom ook) en tot snel en genieten (hoef ik eigenlijk niet meer te schrijven want dat was en ben je toch al van plan)!!!!!!!
    Liefs,Lilian.

  • 01 December 2011 - 07:00

    Sjaan Banaan:

    Hey! Klees graag je verhalen binnenkort. Ik zit inmiddels weer thuis achter de pc, hondje in z'n mandje en de verwarming op hoog (al valt het voor iedereen die niet is weg geweest reuze mee, voor mij is het ijs en ijs koud).
    Als ik aan je denk daar zo in Thailand voel ik het zweet al weer van mijn rug lopen, wat lekker was dat eigenlijk...
    Niet teveel aan hier denken en vollop daar zijn!
    xx Janneke

  • 01 December 2011 - 08:31

    Carolien:

    It's the season to be jolly! ;)
    ENJOY!!! Ik zal je ook inboxen...
    Tot dan, grote omhelzing! XxCarolien

  • 08 December 2011 - 20:45

    Nienke:

    Heey Kit,

    Afgelopen week moest ik nog aan je denken toen ik je kaartje tegen kwam. Wat leuk om dan een paar dagen later een berichtje van je te ontvangen!
    Als ik jouw verhaal lees over je woonboot denk ik terug aan mijn reis en krijg ik veel zin in een nieuw avontuur! Er zijn nieuwe plannen, maar ik moet nu wat meer rekening gaan houden met mijn werk en mijn appartementje.... Jammer genoeg geen vier maanden meer voor mij.
    Jij daarentegen heb alle tijd van de wereld (zoals je alle geld van de wereld hebt...)! Blijf genieten en ik blijf je volgen!

    Liefs Nienke
    (Je reisgenoot-voor-één-dag in Champasak)

  • 16 December 2011 - 14:57

    Frederike:

    Heee Kitje, Fijn te horen dat het goed met je gaat! ben net bezig met uitzoeken van zomervakantie naar Azie, jou! haha. wie weet komen we wel ff langs in juli.
    hou je op de hoogte!
    hele dikke knuffel
    Fred

  • 31 December 2011 - 20:01

    Carla Teunissen:

    Hoi Kit, fijn dat je - zoals meestal - geniet van de mooie omgeving en nu dus ook van de festivals. Ga je nu een waterfiets aanschaffen?
    Wij zijn na 5 jaar Brazilië nu definitief in Nederland teruggekeerd, in Zoetermeer of all places, dicht bij je ouders. Het wennen valt wel mee met deze voor Nederland idioot hoge temperaturen. Maar onze eerste reis staat alweer gepland hoor, in februari naar Cuba, het bloed kruipt waar het niet gaan kan!
    En daarna moeten wij Nederland ook maar eens gaan verkennen, na 17 jaar buitenland is dit voor ons ook een uitdaging hahaha!
    Vanavond hebben wij hier ""oudejaarsfestival met in de omgeving veel vuurwerk (het gaat zo slecht nog niet in NL) en veel lekkere oliebollen, appelflappen en zo.............
    Liefs en tot ziens in Voorschoten lijkt mij zo.
    Carla

  • 23 Februari 2012 - 07:46

    Frederike:

    Heee Kit,
    Hoe gaat het met jou? Hier beginnen de vogeltjes weer te fluiten. Het voorjaar komt eraan....

  • 08 April 2012 - 12:40

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Het leven is een groot festival!

Recente Reisverslagen:

30 November 2011

festival hoppen
Kit

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 159388

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2012 - 30 April 2012

Stilte in de storm

10 Oktober 2011 - 29 April 2012

Het leven is een groot festival!

30 April 2010 - 29 April 2011

Het nodige geluk

30 November 2007 - 10 April 2009

Pilgrim zonder doel

16 Juni 2004 - 22 Juni 2007

Drie jaar en zes dagen snuffelen

Landen bezocht: